Poszukiwanie nowych odbiorców to dla gastronomii szansa na przetrwanie, a z czasem być może na rozwój. Oto proste przepisy na sukces. Nawet gdy budżet na promocję wynosi zero złotych!


Menu dla diet wykluczeniowych

Ponad milion Polaków w Polsce deklaruje, że jest na diecie wege, drugie tyle chętnie próbuje roślinnego menu w restauracji, choć mięso czasami zjada. Do tego dochodzą osoby uczulone na gluten, laktozę, kurze białko, unikające cukru czy soli. To im naprzeciw wychodzą restauracje i bary oferując wege menu.

- Chcemy się rozwijać, a z odpowiednią wiedzą w temacie wege nasza kuchnia może poszerzyć swoje możliwości naprawdę mocno -  zapewniała po szkoleniu z diet wykluczeniowych Joanna Biała z marketingu Społem Białystok. Białostocka gastronomia to aż 8 barów, z czego 4 z opcją drive. Działają na pełnych obrotach, także oferując na terenie Białegostoku bezpłatny dowóz. Opcja z daniami dla diety wegetariańskiej, wegańskiej, bez glutenu, bez laktozy i kurzego białka to duża szansa na poszerzenie rynku i dotarcie do zupełnie nowych klientów.

IMG_7726
IMG_7726

Dziecko nasz pan

Myślicie, że dzieci w restauracji zamawiają tylko frytki, pizzę i popijają to niezdrową kolą? Nic bardziej mylnego. Jak wynika z rozmów i ankiet, które przeprowadziłam podczas warsztatów kulinarnych – gdyby dzieci miały wybór – jadłyby frytki z marchewki i zamawiały pomidorową. Skąd taka wiedza? Ponad rok trwał projekt „Idealne dziecięce menu” w Art. Hotelu we Wrocławiu. Zaczęło się niewinnie, od pytania: „Co dzieci lubią jeść w restauracji?”. Pizza i lody? Okazuje się, że niekoniecznie. Młodzi klienci mają swoje zdanie na temat menu i nie zawsze jest ono zgodne z wyobrażeniami dorosłych.

– W nowej karcie dziecięcej Art Restauracji te dania już na nie czekają – wyjaśnia Anna Wałęsa, specjalista do spraw sprzedaży i marketingu w Art Hotelu we Wrocławiu. – Od początku tego projektu zależało nam na rzetelnym przebadaniu dziecięcych gustów, bo są one dla nas ważne i miarodajne. Od tego uzależnialiśmy konstrukcję dziecięcego menu. Liczymy, że inne restauracje pójdą za naszym przykładem i wprowadzą do swoich kart zdrowszą opcję dań dla najmłodszych swoich gości.

Wychowanie nowego pokolenia foodisów w naszej restauracji to projekt na lata, ale zdecydowanie się opłaci.

20190721_135655025_iOS
20190721_135655025_iOS

W nowej odsłonie bywa lepiej

W postcovidowej rzeczywistości zmieniło się restauracyjne menu. Jest krótsze, oszczędniejsze, ale może dzięki temu bardziej od serca. Z tą opinią zgadza się Krzysztof Łoboda, szef kuchni Hanza Pałac w Rulewie. Letnia karta to istna bomba witamin, choć to zaledwie kilka pozycji: curry kokosowe, pieczony batat czy pierogi z jagodami. Te smaki lata zaspokoją nawet najbardziej wyrafinowane gusta. A dla mięsożerców pstrąg lub stek z polędwicy wołowej. Dzięki takiej ofercie niewiele surowców na kuchni się zmarnuje, a gość w czterogwiazdkowym hotelu będzie mile zaskoczony. Spójna i krótka karta to pomysł na sukces w nowej rzeczywistości. To także realizacja kuchni less waste, która ostatecznie pomaga nam zmienić food cost na bardziej przyjazny dla skromnego portfela.

20191008_103247829_iOS
20191008_103247829_iOS

Wyróżnienie w ekologii

W dobie zmian klimatycznych i wszechobecnego plastiku sieć hoteli Vienna House postanowiła wesprzeć fundację Nasza Ziemia podczas 27. akcji Sprzątania świata. Będąc ambasadorką przedsięwzięcia gorąco do tego namawiałam szczególnie Amber Baltic Międzyzdroje, bo do posprzątania w czerwcu było 50 km linii brzegowej w okolicy Wolińskiego Parku Narodowego. Na akcję stawiły się tłumy wolontariuszy, którzy po całym przedsięwzięciu zostały ugoszczone przez szefa kuchni restauracji Amber Baltic – Sebastiana Sikorskiego. W sumie zebrano w ciągu kilku godzin 600 kg plastikowych opakowań, butelek, a nawet wrak samochodu. W akcję „Sprzątania świata” zaangażowani byli nie tylko wolontariusze, ale także pracownicy sieci Vienna House.

IMG_7012  (edytowany)
IMG_7012 (edytowany)

Takie niestandardowe działania wizerunkowe w nowej rzeczywistości to sposób na sukces. Promocyjnie obiekt zyskał na pewno bardzo w oczach zarówno okolicznych mieszkańców, jak i prasy, która chętnie podchwyciła temat. Tegoroczne hasło akcji brzmi: „Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję.”. Była to także okazja do pokazania, jak sieć Vienna House rozprawia się z plastikiem zarówno w hotelowej kuchni, jak i w opcji na wynos.

 

Katarzyna Gubała

diet coach, szkoli branżę HoReCa z kuchni wege i diet wykluczeniowych

 

DSC_0223
DSC_0223

 

 

Najpopularniejsze